Får over en kvart million til å redde de historiske vintervegene

Siden 1981 har lasskjørerne holdt historien i live. Nå belønnes de med en stor sjekk fra staten.

Fôrbonde- og Lasskjørerunionen får 275.000 kroner fra staten. Pengene skal sikre at kunnskapen om de gamle vintervegene til Røros, og bruken av dem, ikke forsvinner i snøføyka.

Publisert

For å lese denne saken må du være abonnent

Et abonnement gir tilgang til alt innhold og vi har følgende tilbud. Se alle abonnementer her.

Digital 5 uker for 5 kroner

5,-

KJØP

Digital
1 måned

170,-

KJØP

Digital
1 år

1800,-

KJØP

Powered by Labrador CMS